2013. augusztus 21., szerda

Réz hajszín semlegesítése.



A réz hajszín semlegesítése nem bonyolultabb, mint a sárga vagy a zöldes árnyalatúé, csak rá kell pillantani a fodrászatban használt színkörre, s máris  minden fodrász titok feltárul előttetek.
Van, aki a festett réz hajszínétől szeretne megszabadulni úgy, hogy a hajszín mélysége ne változzon, ne legyen sötétebb. Van egy kicsit rosszabb helyzet is, amikor a haj világosításakor nem kívánatos narancssárgás pigmentek virítanak a hajtőn. Van rá megoldás, mint mindenre, csak jól kell meghatároznod a pigmentek színét.

A felmerülhető rezes árnyalatok:                                                  Semlegesítés:

vörös - réz                                                                              /matt - hamvas 
réz - vörös                                                                              / matt - hamvas
réz                                                                                         / hamvas
sárga - réz                                                                              / hamvas - violet

14 megjegyzés:

  1. Mi a különbség a vörös-réz és réz-vörös árnyalatok között? Sosem tudom eldönteni, hogy a "vörös" alatt pontosan mit értenek, mert annyi féle vörös van, narancsosabb vagy bordóbb... Jó lenne, ha képen is megmutatnád pontosan milyen a fodrásznyelven réz, sárga és vörös!

    VálaszTörlés
  2. A vörös - réz az, aminek a domináns színe a vörös enyhe réz fénnyel. A réz - vörös pont fordítva. Ígérem hamarosan írok erről a témakörről is.

    VálaszTörlés
  3. szia!
    Van egy vendégem akinek az eredeti hajszíne középbarna. a fejtetőn lévő részt szoktam neki rézvörösre festeni 9-es oxival, hogy világosítson is a haján. Most szeretné visszafesteni a fejtetőn lévő részt az eredeti hajszínére. Ehhez semlegesítenem kell neki a vöröset? vagy elég, ha rákenek egy hasonló színt mint az eredeti hajszíne?

    Üdv: Regi

    VálaszTörlés
  4. Szia Regi!

    Nem muszáj semlegesíteni, mert sokkal sötétebbre fested vissza a vendéged haját, de a maximális eredmény érdekében a rézvörös részek festésénél keverj a hajfestékbe kék (hamvas) mixtont.

    VálaszTörlés
  5. Szia! Nagyon tetszik az oldal,végre a festés szakmai megközelítésből. :) mondom is a történetem : fodrász szerint 6-7es színmélységű a hajam (nagyon világos barna ), múlt héten gondoltam egyet,hogy szőke leszek. Vettem loreal sublime mousse 913-as árnyalatot,azaz világos bézsszőkét. Annyira nem lett borzasztó,de inkább mézszínű,kicsit narancsos lett :-S A világos bézsszőkét szeretném elérni,de úgy tűnik sok a narancs pigmentem :-( régen évekkel ezelőtt volt erősen leszívatva már,akkor is rezes lett,pedig világosbarna vagyok,egyáltalán nem sötét! A segítséged előre is köszönöm! Anita

    VálaszTörlés
  6. Szia! Nem írtál vissza, és muszáj volt festenem, elmentem fodrászkellékesbe, és vettem 9.1-es hajfestéket, a festett hajam 8.3-as árnyalatú volt. Világosabb lett, és kevésbé vörös, de még mindig eléggé látszik...a segítséged szeretném kérni, hogy hogyan lehetne a hajam hamvas vagy bézsszőke! Köszi:)

    VálaszTörlés
  7. Azt elfelejtettem, hogy 9-es oxit használtam :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Ne haragudj, hogy nem válaszoltam. :(
      A hajtöved vöröses, vagy a hajhossz ahol már volt festve?

      Törlés
  8. A hajhossz is rezes,de a töve kevésbé,szerintem a tövénél jobban befogta a festék :-) lassan jön a 3. festés,arra gondoltam a hajhosszt 10.1essel,a tövet 9.1essel festem 9es oxival. :-)

    VálaszTörlés
  9. A célom nem feltétlenül a bézsszőke,csak valami igazi szőke,nem vöröses. Olyanra gondoltam mint pl. az aranyszőke,natúr szőke.. Amelyiket a legkönnyebb elérnem :-)

    VálaszTörlés
  10. Szia:) !
    A hajam szőke felül,az alja meg vöröses.
    Azt szeretném megkérdezni hogy ha a vöröses részt kiszökíteném 6% oxiddal akkor egyszínű lenne a hajam ? Marmint szőke. Válasszod előre is köszönöm!:)

    VálaszTörlés
  11. szia
    szeretnék a hajamnak egy kis rosegold árnyalatot adni, csak éppen hogy... a hajszínem 7-es szőke, a végein napszítta hatású világosítás. Milyen festéket és mennyit tegyek a szokásos hajfestékembe.
    köszi szépen
    ibcsi

    VálaszTörlés
  12. Szia .Alfaparf rosso violetto 6% oxival kikeverve,ez a hajam színe..A hajam vége kb 5centin hamarabb lekopik és kissé világos narancsos - barnás színű..Mit tegyek hogy egyszerre kopjon a hajam es ugyanolyan színű legyen festés után sokáig? köszike..Éva Ny.

    VálaszTörlés
  13. Szia fekete festett haj B4 coloural leszitava és kozepvarna de festik nem Mehet rá csak színező hogy tüntessék el gyorsan róla. Vörös árnyalatot ha világos Barn hajszint akarok a fedohaj miatt érdem. Mert tetszem. Fel a hajam

    VálaszTörlés